top of page
Concrete_Burn12.jpg

בטון מוחלק צרוב

הבטון הצרוב הוא בטון מוחלק אשר בעזרת החדרת מלחי מתכת מקבל מראה חדש ומציע פריסה נרחבת של צבעים וגוונים. הבטון הצרוב נעשה למוצר נחשק מאוד בעולם האדריכלות, בשל יופיו ונוחותו. הבטון הצרוב מתאים למגוון שימושים – בבית ובחצר, במרחבי קניות ומסחר ועוד.

בטון מוחלק צרוב

השיטה הומצאה בארה"ב והובאה לישראל לראשונה על-ידי "אבנגן מירצפים". לצריבה שלושה גוונים בסיסיים – חום, שחור וירוק, אבל בעזרת שימוש בצבעי הפטינה סטיין, ניתן ליצור מגוון מרהיב של עיצובי צורה וגוון.

יתרונותיו של הבטון הצרוב

מצוין לעיצוב: הבטון הצרוב בעל מראה אלגנטי, חלק ומבריק ומשרה אווירה נעימה מאוד. כמו-כן, ישנה גמישות בעיצוב קו המתאר של המירצף (הבטון הנוזלי נוצק לתוך מסגרות הנבנות בשטח בקווים ישרים או מעוגלים).
מצוין בתחזוקה: הבטון הצרוב עמיד מאוד ומתאים במיוחד כחומר עבור רצפה שאינה דורשת טיפול, הוא נוח מאוד לניקוי ותחזוקה – וגם משום כך נעשה פופולארי מאוד.

 

איך זה נעשה?
א.    שלב התכנון:
בשלב המקדים, בוחרים את הדוגמא והגוון המדויקים ומתכננים את השטח בעזרת אדריכל נוף, מעצב גנים, או על-ידי הלקוח עצמו, הנעזר בניסיון הרב שלנו.
ב.    שלב היציקה:

שלב זה כולל שבע פעולות לפי הסדר הבא:
מדידת גבהים לקביעת שיפועים, הכנת תשתית מהודקת בעובי 20 ס"מ,
בניית מסגרות (טפסנות) לקביעת גבולות המשטח, פיזור רשת 6/20, יציקת בטון בעובי של כ-10 ס”מ, החדרת צבע וחומר מונע שחיקה לבטון בעודו רך, ולבסוף החלקת הבטון בעזרת מכשיר "הליקופטר".
ג.    שלב הצריבה והסיומת:
ממתינים יממה להתייבשות הבטון ואז חורצים "תפרים" במשטח לניווט סדקים, במודולים של 2X2 מטר. ממתינים שבוע נוסף ומבצעים את פעולת הצריבה – ריסוס מלחי מתכת המעורבים בתמיסת חומצה ויוצרים ריאקציה כימית עם הקלציום שבבטון. הצריבה המתקבלת הינה חלק בלתי נפרד מהבטון. לצריבה שלושה גוונים בסיסים: חום, שחור וירוק, ובאמצעות צבעי הפטינה סטיין ניתן לקבל מגוון רחב של צבעים מרהיבים.

לאחר מכן, ממתינים שבוע, שוטפים את המשטח ומכינים אותו לציפוי בחומר איטום, סילר – פולימר נוזלי שמגן על הרצפה מפני כתמים.

 

bottom of page