top of page
בטון-מוחלק-בומנייט.jpg

שיטת הטבעת הבטון, ה"בומנייט", מעניקה לבטון מראה ומרקם חדשים לגמרי. כך, למשל, ניתן לדמות בעזרת הבטון המוטבע את המראה וההרגשה של גרנית, אבן טבעית, שיש מסוגים שונים ואפילו עץ בגוונים שונים.בטון מוטבע מצד אחד מעניק את היתרונות המובהקים של הבטון, כמו משטחים גדולים ללא חריצים, מחיר אטרקטיבי וביצוע מהיר, ומצד אחר מעניק מגוון עצום של צורות ומרקמים לטווח רחב מאוד של מקומות – בתוך הבתים, בחצרות, רחבות, בריכות, גינות, שבילים ודרכי גישה, מדרגות, חנויות, גני אירועים ועוד.

הטבעה בבטון – בומנייט

הטבעה בבטון | בטון מוטבע | בומנייט

ה"בומנייט" פותחה בארה"ב עוד בשנות ה־60 של המאה העשרים. "אבגנן" היא אחת משתי החברות הראשונות שהביאו אותה לישראל. השיטה משלבת את הבטון המוחלק וצביעתו בהטבעתן של צורות תלת-ממדיות בשכבת הבטון העליונה. התוצאה הסופית היא מראה מרהיב של משטחים דקורטיביים, המותאמים במיוחד למקום ולטעמו של בעל המקום. 

יתרונותיה של הטבעת הבטון

מצוינת לעיצוב: בטון מוטבע מעניק יופי ויוצרת אופי ייחודי לחלל, והוא ניתן לעיצוב במגוון דוגמאות נרחב ובמגוון צבעים אינסופי. הבטון המוטבע לא דוהה, לא נשחק ולא מתקלף, אין בו אבנים שוקעות ולעולם לא גדלים עשבים בחריצים שלו. כמו-כן, ישנה גמישות בעיצוב קו המתאר של המירצף (הבטון הנוזלי נוצק לתוך מסגרות הנבנות בשטח בקווים ישרים או מעוגלים), והיא ניתנת לשילוב בתוך מירצף אריחי קרמיקה או אבן.
מצוינת לבנייה ושיפוץ: זמן הביצוע קצר וניתן לצקת משטחים גדולים – בין 90 מ”ר ל-150 מ”ר, ביום אחד. תהליך העבודה פשוט יחסית, מהיר ונוח לשילוב בצורכי הבנייה/השיפוץ.
מצוינת בתחזוקה: הטבעת הבטון עמידה מאוד וניתן לשטוף את המירצף במים עם צינור גינה וקל לנקותו מלכלוך שומני באמצעות סבון נוזלי פשוט. 
מצוינת בעלויות: הטבעת הבטון נעשית במחיר אטרקטיבי ובעלויות נמוכות ביחס לאפשרויות ריצוף ועיצוב אחרות.
החיסרון הבולט היחיד של בטון מוטבע שחשוב לציין – היא ההיתכנות שייווצרו סדקים לאורך השנים.

 

איך זה נעשה?
א.    שלב התכנון:
בשלב המקדים, בוחרים את הדוגמא והגוון המדויקים של הבטון המוטבע ומתכננים את השטח בעזרת אדריכל נוף, מעצב גנים, או על-ידי הלקוח עצמו, הנעזר בניסיון הרב שלנו.
ב.    שלב היציקה וההטבעה:
שלב זה כולל שמונה פעולות לפי הסדר הבא:
מדידת גבהים לקביעת שיפועים, הכנת תשתית מהודקת בעובי 20 ס"מ, בניית מסגרות (טפסנות) לקביעת גבולות המשטח, פיזור רשת 6/20, יציקת בטון בעובי של כ-10 ס”מ, החדרת צבע וחומר מונע שחיקה לבטון בעודו רך, החלקת הבטון הצבוע ופיזור חומר הפרדה, ולבסוף – הטבעת דוגמה בעזרת תבניות גומי (נגטיב של אבן טבעית).
ג.    שלב הסיומת:
ממתינים יממה להתייבשות הבטון המוטבע ואז חורצים "תפרים" במשטח לניווט סדקים, במודולים של 2X2 מטר, שוטפים את המשטח, ממתינים שבוע ומכינים אותו לציפוי בחומר איטום, סילר – פולימר נוזלי שמגן על הרצפה מפני כתמים.

ריצוף רחבת בריכת שחייה הטבעה בבטון – בומנייט

ניתן לראות את הצורות והצבעים היחודיים שניתן להתאים לאוירה הכללית של הגינה ולקבלת אוירה נכונה.

20191126_171947.jpg

הטבעה בבטון הריצוף במיוחד לעיצוב הגינה שלכם.

20191126_171534.jpg
bottom of page